A marketing fontosságáról rengetegen írnak, erről sok anyag található az online térben. Viszont igen kevés szó esik a fotók, videók erejéről, azok tudatos használatáról.

tárgyfotók referencia
tárgyfotók referencia

Fotók, videók, infografikák

A vizuális tartalom –  fotók, videók és infgrafikák – az egyik leginkább hatékony és befolyásos eszköz a modern marketingben. A digitális korban, amikor a figyelem megszerzése egyre nehezebb a túlközpontosított és információval árasztott világban, a vizuális elemek kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Ebben a blogban megvizsgáljuk a vizuális tartalom erejét, és érveket fogalmazunk meg annak alátámasztására, miért érdemes prioritást adni neki a marketingstratégiákban.

Az emberi agy rendkívül hatékonyan dolgozik a vizuális információk feldolgozásával. A képek és videók gyorsan és érthetően közvetítik az üzenetet, mivel az agy képes egyszerre több információt feldolgozni és érzelmileg megragadni a nézőket.

Az emberi emlékezet könnyebben rögzíti a vizuális tartalmakat, és hosszabb ideig megőrzi azokat, mint a szöveges információkat. A megfelelően kiválasztott és érzelmi hatást kiváltó képek emlékezetes élményekké válhatnak, amelyek az ügyfelek számára pozitív érzéseket kapcsolnak össze a márkával.

Közösségi média

A közösségi média robbanásszerű térhódítása miatt a vizuális tartalom még erősebben dominál a digitális térben. A vizuális elemek könnyebben felkeltik az emberek figyelmét a hírfolyamokban, és nagyobb valószínűséggel osztják meg azokat másokkal.

Azok a márkák, amelyek tudatosan és kreatívan használják a vizuális tartalmat a marketingben, sokkal könnyebben képesek megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Az egyedi és megnyerő vizuális tartalommal rendelkező márkák mélyebb kapcsolatot építhetnek a célközönséggel.

A fotók és képek nagy érzelmi hatással bírnak, és azonnal kiváltanak érzelmeket a nézőkben. Az emberek sokkal könnyebben azonosulnak és empatizálnak a képi tartalommal, ami erős kapcsolatot alakít ki a márkával vagy az üzenettel. Ezenkívül a képek sokszor jelentéstartalmakat hordoznak, amelyeket pillanatok alatt felfedezhetünk és megértünk.

A vizuális tartalom rendkívül hatékony eszköz lehet a figyelem elterelésére és megragadására. Az egyedi, szokatlan vagy érdekes képek felkeltik a kíváncsiságot és a figyelmet, és így az üzenetek hatékonyabban jutnak el a célcsoportokhoz.

tárgyfotózás
hangulat fotók
fotózás Tata
portré fotózás
portré fotózás

Részletek

Emellett az emberek gyakran észrevesznek olyan jelentéktelen részleteket is a fotókon, amelyek befolyásolhatják a véleményüket vagy érzéseiket. Egy jól megkomponált kép vagy reklám fontos részletei is befolyásolhatják, hogy hogyan értelmezzük és reagálunk az adott tartalomra.

A mobilhasználat térnyerésével az emberek még gyakrabban fogyasztanak vizuális tartalmat okostelefonjaikon keresztül. Ennek megfelelően a mobilbarát vizuális tartalom kiemelkedően fontos lett a marketing sikeréhez.

Az egyre növekvő digitális versenyben a vizuális marketing nemcsak előnyt jelent a vállalkozásoknak, hanem elengedhetetlen eszköz a hatékony kommunikációhoz és a célcsoportok eléréséhez.

Kétféle út

De hogyan lehetnek figyelemfelkeltő, érdekes, szép fotóid?

Két lehetőség közül is választhatsz.

Az egyik, hogy megbízol profi fotós szakembert a marketingcélú fotóid elkészítésével. 

Ennek az előnye, hogy biztos lehetsz benne, hogy célirányos, éles, netre optimalizált fotókat fogsz kapni. Persze, fontos a fotós látásmódja, így javaslom, előtte nézd át a referenciamunkáit abban a témában amivelt szeretnéd megbízni.

Hátránya, hogy nincs minindig kéznél, nem tud naprakész képeket készíteni és fizetni is kell érte. Akkor ajánlom a profi fotós megbízást, ha weboldalra, kiadványokba szeretnéd használni a fotókat. Oda ugyanis elengedhetetlen a profi fotó.

Ha ezt választod, nézd meg a referenciafotóimat és beszéljünk telefonon. 30 9023510 (telefonon jobban át tudjuk beszélni, hogy mire is lenne szükséged, így relevánsabb árajánlatot tudok adni)

A másik út, mikor te magad készíted el a fotókat.

Előnye, hogy mindig lesznek friss, relváns képeid az aktuális témádhoz.

Hátránya, hogy látszani fog a minőségbeli különbség. Persze ez is tanulható és nem is kell hozzá profi felszerelés, hiszen a mai telefonok már igazán alkalmasak a szép képek készítésére. Erre van megoldásom számodra. Nézz át a webshopba, ott találsz tananyagokat akár a vizuális marketingedhez, akár a tudatosabb fotózáshoz.

Ide kattintva találod a referenciafotóimat,  ide katintva pedig a webshopba jutsz el, ahol megtalálod a fotózás tananyagait.

Hogy mitől lesznek szebbet, jobbak, figyelemfelkeltőbbek a fotóid? Erről írok egy újabb blogbejegyzésben.

portré fotózás
portré fotózás
portré fotózás