Prezentációt tartasz? Milyenek lesznek hozzá a fotóid?

Előadást tartottam a hangulatfotók fontosságáról 16 cégvezetőnek. Volt köztük borász, rendezvényszervező, webáruházas, tréner, tűz és munkavédelmes, nyomdász, kertész, IT-s, pályázatíró és még sorolhatnám a különböző szakmákat. A közös jellemzőjük, hogy mind jól menő vállalkozást vezet és használják a fotókat, mint marketing eszközt.
Mivel előre tudtam, hogy kik fognak rész venni az előadásomon, így célirányosan nekik szánva válogattam össze a fotókat a prezentációmba.

Pár jelenet a preziből, természetesen fotókon keresztül:

termékfotózás

Ez a fotóm egy hálóruhákat gyártó varroda kampányának fő fotója volt. Érdekessége, hogy ezt a képet a weboldalamon látták meg és az jött át nekik, hogy ez és hasoló fotók képviselhetik azt, amit ők szeretnének megfogalmazni a reklámjaikban. A könnyedséget, nőiességet, lágyságot. Természetesen lefotóztuk a saját készítésű termékeiket is, de ez a fotó vitte “a hátán” a kampányt. Többször alkalmaztuk már ezt a “technikát”, hogy egy meglévő fotóhoz találtuk ki a koncepciót. Természetesen akkor, annak a fotónak nagyon kell “ütnie”!

Volt szerencsém már több borászatnak is fotózni. Természetesen itt is megfotózzuk a borokat, mint végterméket. De mire a szőlőből bor lesz, mennyi mindenről lehet írni? Mennyi mindent lehet fotózni, megannyi téma. Ezzel a fotóval a szüret előtti időszakban lehet életre kelteni az ízlelő bimbókat. Csábító, szép egészséges szőlőszemek, ami hitelessé teszi a borászt, hogy minőségi bor fog készülni nála. Vagy még ezt meg lehet fogalmazni többféleképpen. Kell egy jó blogbejegyzés? Használj olyan fotókat, amik felkeltik a kíváncsiságot és hitelessé tesznek!

Ült köztük ingatlanos is. Számára ezt a fotót hoztam. Mikor felteszel a netre egy lakás hirdetést és kitöltöd az adatokat, akkor azzal, száraz tényeket közölsz. Nincs is ezzel semmi baj, én is kíváncsi lennék ezekre az adatokra.

De! Van rá lehetőséged, hogy nyitómondatokat írj! Viszont ott már az érzelmekre hass! Itt ebben az esetben, hogy: Itt a tavasz, annyi fény ömlik ebbe a nappaliba, hogy ha el tudnád tárolni sokáig nem kellene villanyt kapcsolnod. Vagy valami hasonlót.

Természetesen élesben jól átgondoltan meg kell fogalmazni, de mindenképpen a fő mondanivaló az az legyen, hogy mennyire jó egy olyan nappali, ahova a fény sokáig beáramlik, nincs szükség villanyt kapcsolni.

Ez egy 15-20 perces prezentáció volt, nem fért bele túl sok minden. Így is 27 fotót vittem megmutatni, hogy mikor, hova, milyet. A végén beszélgettem a résztvevőkkel, akiknek válaszoltam a kérdéseire és én is visszakérdeztem, hogy tudják-e majd alkalmazni a hallottakat. Összességében ezek a rövid prezentációk arra valók, hogy kiemeljünk egy fontos részletet és ötleteket adjak a fotók tudatosabb felhasználásához.
Sajnos rólam most csak egy ilyen fotó készült. De itt határoztam el, hogy tartok egy mini tréninget, aminek az lesz a címe, hogy hogyan lesznek sokkal jobbak a telefonnal készült fotóitok!
Egy 20 perces előadásba csak egy kis szelete fér bele a fotó-marketing témának. Természetesen nagyon sok érdekes kérdést fel tudok boncolni, részleteire szedni, példákkal illusztrálni. Megbeszélés kérdése, kérj tájékoztatót tőlem.

fotó-marketing

Köszönöm a figyelmedet, remélem tudtam egy kicsit segíteni Neked is!