Mi, profi fotósok mire is vagyunk jók?
Kicsit úgy érzem meg kell védenem a szakmát. Sokszor teszik fel nekem a kérdést, hogy meg lehet élni ma a fotózásból? Igen! De kell hozzá valami plusz, amit csak egy profi tud oda csatolni… Kell hozzá egy jó téma, kell hozzá megfelelő technika, kell hozzá egy látásmód és kell hozzá jó nagy adag kreativitás.
Köztudott tény, amit sokszor mantrázok is, hogy ma már mindent fotóval, videóval adunk el. Vizuális világban élünk. Mindent és Mindenkit szeretünk lefotózni. Kéznél vannak ehhez az eszközök, elérhetőek, változatosa. Mire is gondolok?

A telefon az ami, szerintem a legtöbbet a kezünkben van. Mindenki, szinte kivétel nélkül fotózásra is használja. Lehet vele már nagyszerű fotókat, videókat készíteni, nem tagadom. Én is fotózok vele. Igaz, csak akkor, mikor gyorsan át akarok valamilyen infót küldeni valakinek. Hiába, felgyorsult világban élünk, ki szeretne lemaradni? Ráadásul rengeteg applikációt le lehet már tölteni a képszerkesztések használatához. Sokan túlzásba is esnek vele. Mindig tágra nyílt szemmel nézek azon ismerőseim portré fotójára, ami úgy néz, hogy még 20 évvel ezelőtt sem nézet ilyen tökéletesen ki. De persze a lájkok száma… De tudni kell, ezeket a fotókat hova lehet csak felhasználni.

Vissza kanyarodva a szakmához. Sokan gondolják, hogy minek profi fotós, mikor már Mindenki fotózza a saját kis világát. Igen ám, de még mindig és egyre inkább nem mindegy a minőség! Van egy pont szerintem, mikor el kell dönteni, hogy hogyan tovább.  Mert van egy szint, amit nem lehet telefonos fotókkal megugrani. Nem lehet telefonnal készült képeket kinagyítani, így nem jók prosikba, nem jók bemutatkozó anyagokhoz de még csak egy normális nagyítást sem tudsz előcsalogatni belőle.
Félre értés ne essék!

Van ahova elegek a telefonnal készült képek. Ilyen szerintem a facebook, az insta és társai. Ezek a figyelemfelkeltő, sokszor ránézek ugródeszkák. De! Ha itt felkeltetted az érdeklődést a terméked, szolgáltatásod iránt, akkor valószínűleg tovább fog lépni, na hova, a weboldaladra! Na akkor itt már profin kell kinézned, hidd el! De nem csak Neked, hanem a termékednek is. Itt adsz el! Ide már azért jön, mert érdekli a terméked, szolgáltatásod!

De elkanyarodtam a lényegtől: szakmaiság.
Miért is van ránk szükség? Hát mert nem mindent lehet telefonnal lefotózni! Olyan minőségben és olyan látásmóddal, ahogy ezt egy profi fotós, profi technikával meg tudja tenni.

Kitaláljátok, hogy mi ez? Segítek! Virágpor! Ugye, még szabad szemmel sem lehet ezt és így látni Mekkora ereje van szerintetek egy ilyen fotónak? Gondold el, ha Te méhész vagy és arról szeretnéd meggyőzni az érdeklődőket, hogy Tőled vegyenek mézet, mert ez tuti, hogy virágporból van. Hatásos lehet, ha oda csatolsz mellé egy ilyen fotót, igaz?

Mennyi mindent lehet kezdeni egy ilyen fotóval….

Fotó-marketing

Vagy itt van a másik. Ez mi lehet? Ez az én szemem! Ezt egy optikai szalon fotózása közben készítettem. Hányféle kommunikációhoz oda lehetne csatolni, mint érdekességet, figyelemfelkelőt?

Lehetne írni arról, hogy mit is lát egy szemész, lehetne írni arról, hogy milyen szemtornákat alkalmazzunk, lehetne írni arról, hogy mire kell vigyázni… de ha konkrétan a fotóról szeretnél, akkor az lehetne a témája, hogy tudtad, hogy… (nem vagyok szemész)

Vagy nézzük ezt a fotót! Ez egy kertészetnek készült. Azon kívül, hogy közelről meg tudják mutatni a fa virágát, még hangulatfotónak is tökéletes. Ehhez már lehet írni egy komoly cikket, bejegyzést pl. az almafák metszéséről, gondozásáról vagy esetleg az aktuális akcióról. Tényleg csak a fantázia szab határt egy-egy érdekes, szép fotó felhasználásának lehetőségeiről.

Nem beszélve arról, hogy ezt a fotót, hányféle helyre lehetne felhasználni! Pl: katalógusba, ajándékkártyákhoz, meghívókra, blogba…

És még sorolhatnék jó pár témát, amit csak mi, profi fotósok tudunk lefotózni. Egyrészt technika, másrészt látásmód kérdése. Lehet játszani a fénnyel, hangulatokkal. Mélységélességgel tudjuk kiemelni az éppen aktuális tárgyat, mint a lenti fotón is láthatsz. Huzigáld azt a vonalat és meglátod, miről beszélek. Ez két fotóból van összerakva.

De még azért azt is hozzátenném, hogy az is fontos, ami itt ennek az oldalnak a hitvallása is, hogy meg kell beszélni a fotózás célját, célközönségét. De erről majd egy másik bejegyzésben fogok bővebben írni.

Köszönöm a figyelmed! Ha Neked is szükséged van olyan fotókra, amiket telefonnal nem tudsz elkészíteni, vagy szeretnél ugrani egyet a profibb kommunikáció irányába, hívjál vagy írjál, várom!

Ugye, hogy sok múlik a fantázián? (is)

Tel: +36 30 902 3510

E-mail: foto@www.foto-marketing.hu