Helyezd be a te terméked ennek a tulipánnak a helyére gondolatban

Sokan, sokszor mondják, tanítják, hogy légy jelen az online térben, kommunikálj, posztolj.

De valahogy arra senki nem tér ki, nem fejti ki bővebben, hogy milyen legyen a vizuális tartalmad. Persze, tudom az okát is. Nem fotósok. 😊

Először a szemünkkel lakunk jól, majd jöhet a hozzá írt tartalom.

Hogyan befolyásolja a nézőt a fotón látható téma, annak minősége és megközelítése.

Az érzékelés és a fotográfia kölcsönhatása az emberek érzelmeit és élményeit mélyen befolyásolja, még ha tudatosan nem is foglalkozunk vele. A megfelelő kompozíció kiválasztása, az adott környezetbe helyezés, nem csupán technikai részlet, hanem olyan döntés, ami által a nézők egyedi, vezetett élményben részesülnek. A fotográfia lehetőséget teremt arra, hogy egy adott tárgyat sokféleképpen értelmezzünk és kommunikáljunk vele. A megfelelően választott szögek, az árnyékok játéka és a részletek kiemelése mind olyan eszközök, amelyek segítségével egy egyszerű tárgyat is rendkívül érdekessé és sokrétűvé formálhatunk.

A fotózás nagy része tanulható. Mindegy, hogy telefonnal vagy a legprofibb fényképezőgéppel fotózol, az alapok mindenhol ugyanazok.  (ha a fotózás mélyebb bugyraiba is bele szeretnéd ásni magad, akkor itt nézz körül)

Itt most a kompozícióról, a térbehelyezésről, a háttérről és a fotó-szöveg kapcsolatáról és a vizuális kommunikációról lesz szó.

Mikor egy tárgyat fotózol, jelen esetben ez a tulipán, akkor bizony sokféleképpen meg tudod mutatni, csak egy kis fantázia és egy kis fotózási ismeret kell hozzá.

Az egyik kulcsmondatom, mikor mentorálok, hogy „Járd körül a témát!”.

Ráadásul nem csak körül járhatod, hanem különböző helyeken is lehet fotózni. A tárgyak fotózása igen izgalmas világot tár elénk.

Nézzük konkrét példákon keresztül, jelen esetben ez egy tulipán lesz. Igen, tudom, hogy élőlény, de most tekintsünk rá tárgyként.

tárgyfotózás

Van egy tárgyad, jelen esetben ez a tulipán. Előfordulhat, hogy sok ilyen tárgyad van. Akkor ezt megmutathatod így csoportban is. Ezzel azt fogod sugallni, hogy sok van belőle, mind gyönyörű és népszerű.

Ötletet adhatsz ahhoz, hogy ne egyet vegyen, hanem többet, hiszen akkor jobban megéri, látványosabb lesz és láttatod, hogy van belőle több is. Írhatod hozzá, jelen esetben a tulipánhoz, hogy akinek kedvenc virága, az egy egész csokornak ugyanúgy örül majd, mint egy szálnak. Helyezd a tulipán helyére a te terméked. Persze a megfelelő kompozícióba összerakva, fotózva.

Csokorban (tömegben, több tárgy együtt) fotózva is lehetsz változatos. Sokszor csak a nézőpontot kell kicsit megváltoztatni és máris egészem más hangulatú fotó lesz a végeredmény. Kicsit lentebbről, kicsit fentebbről, messzebbről, közelebbről…

Egyre nagyon figyelj. Ne vigye el a háttér a mondanivalót a főtémáról. Vagyis mosd el a hátteret. Azt pedig úgy tudod, hogy ha kellően messze van a tárgyadtól.

vizuális kommunikáció

Ha már háttér. Igyekezz aránylag homogén háttér előtt fotózni. A zavazos háttér zavarossá teszi a fotó éleveztét is, nem lehet kellően kiemelni a főtémát. Ha pedig túl színes a háttér, az is elfogja vonni a figyelmet.

Törekedni kell arra, hogy minél egyszerűbb letisztultabb a háttér, annál nagyobb lesz a figyelem a tárgyadon. A témád közvetlen közelébe se helyezz mást, mert nehéz lesz eldönteni a nézőnek, hogy mit is szeretnél megmutatni.

tárgyfotózás
tárgyfotózás
tárgy fotózás

A színekkel is lehet játszani. A színek a fotográfiában rendkívül fontos szerepet játszanak, hiszen nem csak esztétikai élményt nyújtanak, hanem erőteljes érzelmi reakciókat is kiválthatnak a nézőkben. Például a meleg színek, mint a piros és narancs, szenvedélyt és energiát sugároznak, míg a hideg színek, mint a kék és zöld, nyugalmat és frissességet közvetítenek. A fehér a tisztaság és elegancia színe. A háttér színeivel is lehet a nézőt “manipulálni”.

tárgy fotózás
tárgy fotózás

Megmutathatod a tárgyad egy érdekesebb nézőpontból is. Teljesen felülről például.

Igaz, nem mindennek áll jól, de minden tárgynak van egy előnyösebb és van egy érdekesebb oldala. Nem feltétlen egyezik ez a kettő. Írd mellé, hogy mi az ami miatt így mutatod meg. Így felhívhatod a figyelmet olyan dolgokra is, amit egyébként lehet, hogy észre sem veszünk, pedig fontos és szerethető része a tárgyadnak.

tárgy fotózás

Fotózd aktuális környezetben. Mindig van egy jeles ünnep, egy alkalom, amihez ajánlhatod a termékedet. Ilyenkor próbálj meg törekedni arra, hogy csak egy kicsit, szinte súgva legyen a fotódon jelen az aktualitásra mutató kellék. Könnyen el tudja vinni a nézőt más irányba, ha hangsúlyosabb a kellék, mint a főtéma. Ilyenkor is rettenetesen fontos a hozzá írt szöveg. Vezsd tovább a nézőt, legyen meg a miértje, mondanivalója a fotódnak.

tárgy fotózás

Ha ezekre odafigyelsz és tudatosan alkalmazod, nagyságrendekkel szebb és figyelemfelkeltőbb fotókat fogsz készíteni. Persze fontos lesz az is, hogy a fotók élesek, szépen szerkesztettek legyenek. Ha többet szeretnél tudni a fotózásról, tanulnál, fejlődnél benne, nézz körül a tudáasanyagainkban, a shopban.

Még pár fotó, hogy lásd, mennyire változatosan lehet kommunikálni vizuálisan.

vizuális kommunikáció
vizuális kommunikáció
vizuális kommunikáció
vizuális kommunikáció
vizuális kommunikáció
vizuális kommunikáció

Iratkozz fel hírlevelünkre, szeretnél hasonló tartalmakról értesülni. 

Halkan súgom meg. A bejegyzés borítóképe azért lóg ki a sorból, mivel sokkal figyelemfelkeltőbb a többinél. Tudod miért? Mert a piros vonza a szemet. A piros mindent visz! Nem csak a kártyában.