Sokan, sok területen építenek személyes márkát (personal brand), énmárkát (me brand). De mi is ez? Kik is ezek?
Te magad, az ember maga, ahogy mások látnak, ahogy mások gondolkodnak rólad, amit éreznek irántad. Ebbe beletartozik a rossz és a jó tulajdonságod is.
Bárkiből lehet személyes márka. Ha szűkebb értelembe nézzük, mindenkinek van énmárkája. Ha pedig az üzleti világba helyezzük ezt a kifejezést, akkor ez egy tudatosan felépített márka. Marketing szempontból lényeges, hogy milyen személyes márkát alakítasz ki magadról.
Személyes márkát, énmárkát azoknak érdemes kiépíteni, felépíteni, akiknél fontos a személyes jelenlét. Gondolok itt szolgáltatókra, tanácsadókra, de a kézműveseket, művészeket is ide kell sorolni, hiszen nagyon fontos, hogy ki is van az egyedi termékei mögött.
Mire jó, kinek jó a személyes márkaépítés?
Szoktuk mondani, ha nem vagy látható az online világban, olyan, mintha nem is léteznél. Most ebben a helyzetben, mikor mindenki a neten lóg, a netről rendeli a termékeket, a neten keresztül tanul, tanít, akkor igencsak felerősödött a vizualitás fontossága.
Venni szeretnél valamit? Megkeresed a neten, hol kapható, honnan mennyiért tudod beszerezni. Szolgáltatást keresel? Beütöd a kulcsszavakat a Google-ba és már dobja is fel a weboldalakat. Többet is megnézel, összehasonlítod, véleményeket olvasol…
Megnézed ki készíti a terméket, kihez megyek tanácsért, ki fogja megtervezni a házam… és még sorolhatnám.
Jó ez azoknak is, akik építik a személyes márkájukat, mivel ismertebbek lesznek, jó ez azoknak is, akik keresik az embert a sorok között.
Kell ez nekem? Teheted fel a kérdést. Nem való mindenkinek, tény. De ha olyan szolgáltatásban tevékenykedsz vagy olyan terméket készítetsz, ahol fel kell vállalni magad, akkor bizony kikerülhetetlen. Mert nem tudod kikerülni, hogy ne legyél ott az online térben, ha érvényesülni szeretnél! Főleg, ha személyes márkát építesz. Ha nevedet kapcsolod össze egy szolgáltatással, egy weboldallal, ott kell lennie a profiképednek. És ez a minumum. Ha profi szeretnél benne lenni, akkor sok, vátozatos fotóval vagy jelen a virtuális világban is.
Tehát, azt már tudjuk, hogy ott kell lenned. De nem mindegy, hogyan!
Mit gondolsz ki lesz számodra hiteles? Kinek az oldalára kattintasz, kit fogsz hozzáértőnek tartani? Azt, akiről több mindent ki tudsz deríteni, aki adja hozzá az arcát, azt, akiről jókat lehet olvasni és azt a személyt, akivel többször is találkozol itt az online térben. És van még egy fontos kritérium, az pedig a minőség. A hitelességhez az is hozzá tartozik, hogy milyen minőségben kommunikálsz akár vizuálisan, akár szöveges tartalommal. Milyen fotókat használsz, milyen érdekesen mutatod be magad vagy a környezetedet. Hiszem, hogy az olyan vevőket, ügyfeleket vonzod be a vizuális kommunikációddal, mint amit Te képviselsz.
Itt is van első benyomás. Mikor valaki először találkozik a profilképeddel, rögtön be fog skatulyázni. Szimpatikus vagy, vagy nem vagy az. De mivel javíthatod a statisztikádat, a szimpatikusság irányába? Az egyik ilyen a profiképed. Ha az egy jól sikerült, pozitív kisugárzású fotó, már fel is keltetted a kíváncsiságot. Tudod, mint az első randinál. Ránézel és vagy mosolyra húzódik a szád vagy az agyad kezd el turbóba kapcsolni a kifogáskeresésbe. A neten keresztül mindenkinek egyszerűbb dolga van, még csak megindokolni sem kell, hogy miért ment tovább a konkurenciához.
Szóval az énmárka, személyes márka egyik alapköve a vizuális megjelenésed.
Tedd érdekessé, eladhatóvá magad, kommunikálj fotókkal, legyenek azok a fotók életszerűek, de izgalmasok. Itt ( https://www.foto-marketing.hu/szemelyes-marka-epites-muveszeknek/ ) olvashatsz bővebben egy festőművészről, akinek az egy éves vizuális kommunikációját fotóztam meg fél nap alatt. Ez csak egy példa arra, hogy túl lehet lépni az olyan kommunikáción, ahol mindössze egy profilkép van kint rólad. Mutasd be magad munka közben, legyen fotód kint arról, amit fontosnak ítélsz meg, hogy lássák, mitől vagy jobb, mitől vagy más, mint a konkurenciád! Ne szégyenlősködj, nézz meg másokat, hogyan csinálják és legyél te jobb, több, szerethetőbb, hitelesebb!
Legyél megtalálható! Mindezt olyan minőségben, amilyen minőségi ügyfeleket szeretnél magadnak!
Megnőtt a kommunikáció súlya, felértékelődött a vizuális megjelenés fontossága. A Google keresőjében egyre nő a képekre kattintók aránya. Egyre többen a fotók alapján választanak termékeket, szolgáltatásokat.
A Te vizuális kommunikációd milyen? Vagy a kiállásod, az előadásod milyen? Itt olvashatsz arról, hogy milyen egy jó prezentáció, ha nem szeretnél unalmas lenni. Természetesen a vizuális kommunikációd oldaláról megközelítve.
Fotózást ezen a számon tudunk egyeztetni:
Tel: +36 309 023 510
E-mail: foto@foto-marketing.hu